dimecres, 5 de novembre del 2008

Efectes del canvi conceptual

TE2) L’objecte fonamental de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 8->3

No va encarada a oferir tècniques als docents, sinó que va molt més enllà: és disseny, és metodologia, és anàlisi, dirigida a tothom, no expressament als docents.
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement :10->4

No es tracta de transmetre, sinó que donar pautes perquè l’alumnat pugui construir el seu coneixement mitjançant la guia del mestre. Els professionals de l’educació han de ser competents a l’hora de proporcionar els mitjans que ajudin als alumnes a construir el coneixement significativament.
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors:10->7

S’aprèn més mitjançant el diàleg amb els companys, l’intercanvi d’idees, el plantejament i argument de noves hipòtesis, i de les provocacions del consultor i companys.
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 10->0

El canvi social no està determinat pel canvi tecnològic, sinó que ho està per la interacció entre tecnologia, ciència, societat, educació, les quals influenciades per molts factors, actúen de diferents maneres.
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 10->10

Segueixo pensant el mateix, ja que gràcies a l’estrucutra de la UOC podem dialogar i compartir idees i informació amb molts companys, i mitjançant aquests intercanvis anar creant nous coneixements i relacions.
DT2) La tecnologia és força neutral en relació a prejudicis, valors i actituds:

5->0

Tot està influenciat per alguna societat, cultura o ideologia, ja que tot sorgeix de la ment d’algú.
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 2->0

Els debats virtuals suposen tenir la oportunitat d’aprendre i de construir coneixement.
TE1) La Tecnologia Educativa ha d’assegurar un bon domini de les TIC: 10->5

Més que un bon domini, el que ha d’assegurar és un bon desenvolupament.

DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 10->8

Després de 4 semestres a la UOC, i d’haver participat a molts debats, crec que l’estructuració dels debats i les normes de participació en ells haurien de ser molt més estrictes, ja que hi ha molts debats en que no s’hi debat, sinó que només es repeteixen idees sobre elles mateixes sense aportar nous continguts. He canviat la meva puntuació de la pregunta perquè els debats d’aquesta assignatura els he trobat increiblement ben pensats, estructurats i normativitzats, i han fet assolir l’objectiu que hauria de tenir tot debat: aportar noves idees i qüestionar antics pensaments.
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 10->4

Les TIC són necessàries per ajudar als alumnes a construir els seus coneixements mitjançant un ampli ventall de possibilitats que ofereixen.