dilluns, 24 de novembre del 2008

Miniactivitat 2.2 Modelant històries

Conclusions de l'activitat 2.2: Modelant històries.

En aquest treball s’hi pot veure reflectida la importància de les TIC per a impulsar un aprenentatge més significatiu, ja que les noves tecnologies permeten als usuaris cercar i transmetre la informació mitjançant diferents aplicatius, organitzar-la, estructurar-la i alhora tenir l’oportunitat de compartir-ho amb qualsevol altre usuari.
En aquest treball s’il·lustra l’aprenentatge significatiu no només recolzat per les TIC, sinó amb les TIC integrades en el propi procés.
S’ha parlat de les bases o biblioteques de casos com ara la del KITE, on a part de poder cercar diferents casos i històries ja treballades per usuaris, s’hi pot compartir les pròpies experiències. Ens permet doncs, aprendre dels altres, de la seva experiència, i veure casos molt similars als que has viscut tu, amb les seves solucions, que ens aporten diversitat d’enfocaments del problema. Això em fa pensar en la idea que se cita al mòdul de Jonassen, quan diu que “De la mateixa manera que tots compartim el món físic, també compartim part del significat que li donem”, “els constructivistes socials han cregut durant cinquanta anys que l’elaboració del significat es produeix en un procés de negociació entre els participants de qualsevol diàleg”.
En la base de dades KITE cal destacar-hi la importància de la seva estructura, en la qual primerament s’hi descriuen les variables del cas i seguidament se’n pot llegir una entrevista sobre el cas. Gràcies a aquesta entrevista es pot fer molt més propi el cas, ja que ens explica informacions rellevants a les quals no es podria accedir sense ella. Això és el que he intentat tenir en compte a l’hora d’elaborar el meu cas i plantejar les preguntes de l’entrevista. A més a més, a l’hora de plantejar-me un cas per exposar, vaig pensar en algun on realment les TIC hi tinguessin un paper important a l’hora d’ajudar a crear un coneixement significatiu en l’alumnat, explicant-ho de tal manera que pugui ser rellevant per les persones que el llegeixin i clarificador sobre la manera de plantejar les tasques en el cos de la història.
Tot el conjunt d’aspectes que apareixen en els diferents apartats d’aquest treball em fan poder afirmar que aquests models d’experiències ens ajuden a complexitzar els nostres models mentals provocant uns aprenentatges significatius, i puc afirmar que gràcies a la inmersió en les diferents històries narrades he fet un aprenentatge significatiu.